Förutom tillförlitlighet fick personalen beröm för sin yrkesskicklighet och kundserviceanda. I öppna kommentarer betonade medlemmarna vikten av snabb och tydlig kundservice: "Det är superenkelt att sköta ärenden med er!"
Medlemmarna tyckte också att den elektroniska WebKassa-tjänsten är lätt att använda och kassans webbsidor är uppdaterade.
Sammanfattning av enkätens betyg:
Tillförlitlighet i handläggning av ansökningar | 4,7 |
Personalens pålitlighet | 4,7 |
Enkelheten i den elektroniska servicen | 4,6 |
Personalens yrkesskicklighet och expertis | 4,6 |
Webbplatsen uppdaterad | 4,6 |
Personalens kundserviceanda | 4,5 |
Medlemmarna hålls uppdaterade (förmånsärenden) | 4,3 |
Personalens tillgänglighet | 4,3 |
Snabbhet i handläggning av ansökningar | 4,3 |
Med enkäten undersöktes också medlemmarnas uppfattningar om Hälsovårdens arbetslöshetskassa. Även här framhölls förtroendet för kassan. De ord som oftast nämndes var pålitlig, snabb, trygghet, fungerande, sakkunnig, enkel och tydlig.
Utvecklingsområden identifierade i enkäten
Trots de mycket positiva resultaten identifierade kassan också utvecklingsområden. Tillräcklighet och tillgänglighet i telefonservicens öppettider (3,6) var områden som medlemmarna önskade förbättringar inom. Av kommentarerna framgick att inte alla kände till att kassan erbjuder telefonservice.
Baserat på feedbacken har kassan redan gjort förbättringar, såsom uppdaterat kontaktinformationen på webbplatsen. Utvecklingsarbetet slutar inte här. Nöjdhetsundersökningen är början på ett bredare utvecklingsarbete inom kassan. Resultaten från enkäten och medlemmarnas feedback styr vårt arbete under de kommande åren.
Kassan tackar medlemmarna för värdefull feedback
Enkäten genomfördes i oktober 2024 i samarbete med undersökningsföretaget Onway Oy. Totalt 630 medlemmar svarade på enkäten. Vi vill varmt tacka alla som deltog i enkäten. Med er feedback utvecklar vi våra tjänster så att de ännu bättre motsvarar våra medlemmars behov.