Jäsenet luottavat Terveydenhuoltoalan työttömyyskassaan

Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa toteutti jäsentyytyväisyyskyselyn vuoden 2024 loppupuolella. Vastausten perusteella jäsenistön luottamus kassan palveluihin on vahvaa. Kaikkien vastausten yleisarvosana oli 4,4 (asteikolla 1–6). Erityisen korkeita pisteitä saivat hakemusten käsittelyn ja henkilöstön luotettavuus.

Luotettavuuden lisäksi kassan henkilökunta sai kiitosta ammattitaidosta sekä asiakaspalveluhenkisyydestä. Avoimissa palautteissa jäsenet korostivat nopean ja selkeän asiakaspalvelun merkitystä: "Ihan superhelppoa asioida kanssanne!"

Jäsenet pitivät myös sähköistä asiointikanavaa WebKassaa helppokäyttöisenä ja kassan verkkosivuja ajantasaisina. 

Yhteenveto kyselyn arvosanoista:

Hakemusten käsittelyn luotettavuus4,7
Henkilöstön luotettavuus 4,7
Sähköisen asioinnin helppous 4,6
Henkilöstön ammattitaito ja asiantuntemus 4,6
Verkkosivujen ajantasaisuus 4,6
Henkilöstön asiakaspalveluhenkisyys 4,5
Jäsenistön ajan tasalla pitäminen (etuusasiat) 4,3
Henkilöstön tavoitettavuus 4,3
Hakemusten käsittelyn nopeus 4,3

Kyselyllä selvitettiin myös jäsenistön mielikuvia Terveydenhuoltoalan työttömyyskassasta. Näissäkin vastauksissa korostui luottamus kassaan. Useimmin mainittuja sanoja olivat luotettava, nopea, turva, toimiva, asiantunteva, helppo ja selkeä. 

 

Kyselystä tunnistettiin kehityskohteita

Vaikka kyselyn tulokset olivat erittäin positiivisia, vastausten perusteella tunnistettiin myös kehityskohteita. Puhelinpäivystyksen aukioloaikojen riittävyys ja tavoitettavuus (3,6) olivat alueita, joihin jäsenet toivoivat parannuksia.

Palautteista kävi ilmi, että kaikki eivät olleet tietoisia kassan tarjoamasta puhelinpalvelusta. Palautteen perusteella kassa on jo tehnyt parannuksia, kuten päivittänyt verkkosivujensa yhteystieto-osioita. Kehitystyö ei pysähdy tähän. Jäsentyytyväisyystutkimus on alku laajemmalle kehitystyölle kassassa. Kyselyn tulokset ja jäsenistön palaute ohjaavat kassan työtä seuraavien vuosien aikana.

 

Kassa kiittää jäseniään arvokkaasta palautteesta

Kysely toteutettiin lokakuussa 2024 yhteistyössä tutkimusyritys Onway Oy:n kanssa. Kyselyyn vastasi 630 jäsentä. Haluamme kiittää lämpimästi kaikkia kyselyyn osallistuneita. Palautteenne avulla kehittämme palveluitamme vastaamaan jäsentemme tarpeisiin entistä paremmin.